عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 8 خرداد 1396
بازدید : 100
نویسنده : سامان
آمارهای تورمی بانک مرکزی در اردیبهشت ماه 96 حکایت از آن دارد که نرخ تورم میانگین با افزایش 0.3 درصدی به 9.8 درصد رسیده است و به احتمال زیاد در خرداد ماه 96 این نرخ پس از یک سال دو رقمی خواهد شد. کارشناسان معتقدند که سیاست نرخ سود بانکی بالا منجر به جذب نقدینگی و کاهش نرخ تورم در سال های اخیر شده است. بنابراین کاهش نرخ سود بانکی باعث از دست رفتن دستاورد نرخ تورم تک رقمی خواهد شد.
 
به گزارش تابناک اقتصادی، با آغاز دولت یازدهم مسئولین اقتصادی دولت تمام تلاش خود را برای کاهش نرخ تورم به کار گرفتند چرا که نرخ تورم اولا سیاسی ترین شاخص اقتصادی محسوب می شد و ثانیا افزایش این نرخ راه را بر سایر اصلاحات اقتصادی می بست.  راهکاری که دولت برای کاهش این نرخ در نظر گرفته بود به نظر کارشناسان راهکاری ساده و آن هم افزایش نرخ سود بانکی بود. افزایش نرخ سود بانکی خود باعث می شد تا مردم به سپردن پول های خود به بانک ها ترغیب شوند و این عامل باعث کاهش میزان نقدینگی در دست مردم و در نتیجه کاهش میزان تقاضا و کاهش نرخ تورم می شد. نقدینگی که به روایت آمار در دولت یازدهم از 360 هزار میلیارد تومان به بیش از 1200‌ هزار میلیارد تومان رسیده است. به هر صورت این سیاست تا دی ماه 1395 به خوبی جواب داده بود و دولت توانسته بود طی روندی ابتدا جلوی رشد نرخ تورم را بگیرد و سپس آن را تا سطح تک رقمی شدن کاهش دهد. این دستاورد دولت از دی ماه 95 دوباره به مسیر رشد بازگشته و طبق آخرین گزارش بانک مرکزی که در اردیبهشت ماه 96 منتشر شد، نرخ تورم میانگین با افزایشی 0.3 درصدی به  9.8 درصد رسیده است. مطابق با پیش بینی های وزارت امور اقتصاد و دارایی این نرخ در خرداد ماه امسال مرز تک رقمی را پشت سر خواهد گذاشت و به 10.4 درصد خواهد رسید. 


:: برچسب‌ها: امور اقتصاد و دارایی , کارشناسان , آمارهای تورمی , نرخ تورم , بازار مسکن , سرمایه , سپرده , سود بانکی , نرخ سود بانکی , سپرده های مردم , پایه پولی , سیاست ‌های دولت , حسین میرشجاعیان , دولت , اقتصادی , دولت یازدهم , وزیر اقتصاد , معاون وزیر اقتصاد , اقتصاد , نرخ تورم ,
تاریخ : چهار شنبه 13 بهمن 1395
بازدید : 160
نویسنده : سامان
سرپرست دادسرای امور جنایی تهران گفت: قطعات مشکوکی از محل دپوی آوار پلاسکو پیدا شده که برای انجام آزمایشات مختلف آن‌ها را به پزشکی قانونی منتقل کردیم.
 
خبرگزاری ایسنا: سرپرست دادسرای امور جنایی تهران گفت: قطعات مشکوکی از محل دپوی آوار پلاسکو پیدا شده که برای انجام آزمایشات مختلف آن‌ها را به پزشکی قانونی منتقل کردیم.

محمد شهریاری گفت: ما قطعات مشکوکی را پیدا کردیم و آن را برای انجام آزمایشات مختلف به پزشکی قانونی فرستادیم و در حال حاضر نتیجه آن مشخص نیست.

وی با اشاره به ایجاد دپوی خیام در رابطه با حادثه پلاسکو، افزود: هدف ما از ایجاد دپوی خیام این بود که هر شی مشکوکی را که پیدا کردیم اعم از باقی مانده اجساد یا اموال به پزشکی قانونی منتقل کنیم که قطعات مشکوکی را پیدا کردیم و تا مشخص شدن نتایج آزمایشات نمی توان درباره آن اظهار نظر کرد.
http://www.bartarinha.ir/fa/news/472030/%DA%A9%D8%B4%D9%81-%D9%82%D8%B7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%88%DA%A9-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%AD%D9%84-%D8%AF%D9%BE%D9%88%DB%8C-%D8%A2%D9%88%D8%A7%D8%B1-%D9%BE%D9%84%D8%A7%D8%B3%DA%A9%D9%88


:: برچسب‌ها: تهران , پلاسکو , دادسرای امور جنایی تهران , پزشکی قانونی , محمد شهریاری , دادسرای امور جنایی , اموال , اجساد , اجساد پلاسکو , اموال پلاسکو , حادثه پلاسکو , ساختمان پلاسکو , ریزش پلاسکو , وسایل پلاسکو ,
تاریخ : چهار شنبه 13 بهمن 1395
بازدید : 125
نویسنده : سامان

 

مدیرکل بهداشت و مبارزه با بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی از شیوع و مشاهده کانون بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در یکی - دو واحد پرورش مرغ گوشتی در کشور خبر داد و گفت: این بیماری طی ماه گذشته در شش استان کشور که پیش از این آلوده بودند، گزارشی نداشته و متوقف شده است. مردم مراقبت کنند؛ به گونه‌ای که به عنوان مثال از مرغ و تخم‌مرغ‌های محلی استفاده نکنند و همه محصولاتی که با تایید سازمان دامپزشکی و به صورت شناسنامه‌دار در بازار رسمی کشور عرضه می‌شود هیچ مشکلی ندارد.
 
خبرگزاری ایسنا: مدیرکل بهداشت و مبارزه با بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی از شیوع و مشاهده کانون بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در یکی - دو واحد پرورش مرغ گوشتی در کشور خبر داد و گفت: این بیماری طی ماه گذشته در شش استان کشور که پیش از این آلوده بودند، گزارشی نداشته و متوقف شده است. مردم مراقبت کنند؛ به گونه‌ای که به عنوان مثال از مرغ و تخم‌مرغ‌های محلی استفاده نکنند و همه محصولاتی که با تایید سازمان دامپزشکی و به صورت شناسنامه‌دار در بازار رسمی کشور عرضه می‌شود هیچ مشکلی ندارد.

فرشاد زین‌العابدین تهرانی اظهار کرد: بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یا همان آنفلوآنزای مرغی در ۱۴ استان کشور شیوع پیدا کرده که طی ماه گذشته از شش استان اردبیل، قزوین، لرستان، البرز، آذربایجان شرقی و گلستان گزارش بیماری نداشته‌ایم و بیماری متوقف شده است و این بیماری در استان‌های مختلف به صورت یکسان وجود ندارد. به عنوان مثال در استان گیلان عمده کانون‌های بیماری روستایی است و برخی مانند استان قم کانون‌های بیماری در واحدهای صنعتی بیشتر مشاهده می‌شود و در برخی دیگر نیز مانند مازندران ترکیبی است.

وی با بیان اینکه وضعیت و حالت آماده‌باش همچنان در کل کشور و همه استان‌های درگیر بیماری و استان‌هایی که این بیماری در آنها هنوز گزارش نشده، وجود دارد، افزود: از آنجا که راه‌های انتقال و گسترش بیماری از طریق افراد، ماشین‌های آلوده، پرندگان آلوده و فرآورده‌های آلوده در حال افزایش است، حتی در استان‌هایی که گزارشی از بیماری وجود ندارد این نگرانی وجود دارد که بیماری در آنجا نیز مشاهده شود و تنها کافی است یک محموله طیور زنده آلوده به صورت غیرمجاز به آن مناطق منتقل شود.  


:: برچسب‌ها: مدیرکل بهداشت , سازمان دامپزشکی , تخم‌مرغ‌ , مرغ گوشتی , بازار , بیماری آنفلوآنزا , پرندگان آلوده , بیماری , آنفلوآنزای مرغی , ویروس , مصرف مرغ ,

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)





RSS

Powered By
loxblog.Com